måndag 2 januari 2012

NYÅR

Hej på er, jag tänkte ta och berätta om nyår!
Jag och tre av mina tjejkompisar hade en schlager show i Långared som vi har planerat in i det sista. Vi kallade oss Kalasbra, jag själv var inte med och sjöng utan jag höll i alla trådar, hjälpte till med ombyten och presenterade oss bland annat.
Vi hade med tio låtar: Manboy, Värsta schlagern, Alla flickor, Fångad av en stormvind, Kom och ta mig långt här ifrån, Ont det gör ont, The worrying kind, Genom eld och vatten och Håll om mig.
Vi hade ombyten till alla låtar och vi fick ändå allt att gå i en ström, så det blev som planerat!! Vi hade ett jätte bra band som spelade piano, elgittar, bas och trummor! Vi avslutade med Carina Berg låten, vi ändrade från originaltexten till våran egna så att det skulle stämma in med personen vi sjöng den till. Vi valde att sjunga låten till ljud och ljus teknikern, Anton Brodén!
Jag var kvar i Långared hela kvällen/natten och firade nyår där med god mat, roligt folk, bra underhållning och en massa raketer. Det var även ett band från Alingsås som var där och spelade dom sista timmarna.
Jag var kvar i Långared till tre, sen drog vi vidare till Gräfsnäs och "firade" dom sista timmarna hos Anton, jag var hemma någon gång vid sju på morgonen! Så man var ju gött seg igår.

Hoppas ni fick ett bra nyår!!


Jag tänkte att jag lägger in våran fina text här, vi har inte ändrat allt i sången som ni ser men endel har vi allt bytt ut!


Du är en blick, och den är mörk, och den är varm 
Å jag vill dansa med min midja i din arm 
Du är doften av viol
Du har byggt en egen pool
Du gör mycket ståhej
Du är Beatles å Leila K
Du är glad och intressant
Du är söt och elegant 
Du är strösslet på min glass
Jag vill åka på ditt hölass
Jag kan diska laga mat, va i tid och aldrig sen
Å vi tycker de e jättekul att lyssna på problem

Du är en doft, du är ett ljud, du är ett sken
Denna sången är till dig Anton Brodén
Anton jag tror vi två passar bra ihop 
Ta med mig hem till gräfsnäs och bjud mig på kebab
Anton du är änden på min fantasi
Vi alla vet att du har lite extra energi

Du är hej och skepp å hoj
Du e sodastreamad oboy
Du är allt som jag vill ha
Du är bättre än varm chokla
Jag e Jane å du e Tarzan
Snart kallas du för farsan
Du är vacker och unik
Jag hoppas du e rik
Jag är numera arton å jag lovar att vara trogen
Du kan få mitt nummer av Kriget om du är mogen
Anton Brodén mitt hjärta slår så hårt för dej
Du kan få fixa ljud o ljus hemma hos mej

Anton låt oss vandra natten vidare
Dricka brännvin tillsammans i en vattenspridare
Anton jag står chanslös jag är evigt din
Vårt barn blir som Möller, jag dricker inte gin
Du kan maila oss och tacka, så väntar vi på svar
från antepante26@gmail.com

Anton jag tror att vi passar bra ihop
Så kom igen Anton Brodén bli min kapten

” Du är strösslet på min glass, jag vill åka på ditt hölass”




Bilden är på min fina vän Josefin som jag spenderade HELA nyår med!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar