torsdag 26 januari 2012

VÄRRE ÄN JAG TRODDE

Idag har jag varit på sjukhuset i Alingsås på gastroskopi avdelningen. För er som inte vet så är Gastroskopi en inspektion av magsäcken, matstrupen och tolvfingertarmen. Undersökningen görs med videoteknik från insidan, i form av en lång böjlig slang.
Först sprutade dom in en massa bedövnings spray i munnen på mig som jag skulle svälja, det var väldigt starkt och det bara brände i munnen och halsen! Jag fick lägga mig ner på sidan och bita fast i en grej med tänderna så att min mun var öppen, sen stoppade dom in slangen och jag fick svälja så att slangen åkte ner, emellan åt var det så jäkla obehagligt så att jag spydde, man fick liksom kräk reflexer. När slangen var i magsäcken så pumpade dom upp den så att det bara spände i hela magen, då gjorde det jätte ont, ja mina tårar rann kan jag ju säga. Som tur var, var det tre jätte bra läkare, en manlig som gjorde allt med slangen och två kvinnliga som pratade och förklarade för mig under tiden slangen var runt omkring i min mage. Detta var mycket värre än jag trodde, vet inte hur många gånger jag spydde. Läkaren sa att allt såg bra ut förutom att jag hade en infektion i matstrupen, dom har även tagit prover i magsäcken och tarmarna och allt var det var, så om några veckor får jag svar.
Detta är inget som jag vill göra om frivilligt igen, men eftersom jag har varit sjuk så länge och har så fruktansvärt ont i min mage, mår illa och febern kommer titt som tätt så var den här undersökningen bra då det kan leda till svar.

Hoppas ni haft en bra dag mina fina läsare.


Langar en bild på mig och min före detta ponny, bilden togs i somras!




















2 kommentarer:

  1. Så fina ni var ( och är såklart ! ) :) !!

    SvaraRadera
  2. Duktigt av dig att genomlida undersökningen.Hoppas på god bättring för dig gör jag.

    SvaraRadera