torsdag 25 oktober 2012

OPERERAD - CHECK

Igår kom jag hem från sjukhuset, vilket var otroligt härligt.
När jag kom till sjukhuset i tisdags fick jag ett eget rum med teve, vilket var väldigt skönt. Men igår på morgonen vid sju tiden var jag tvungen att byta rum till ett med tre andra. Som tur var fick jag åka hem redan vid ett. Operationen gick bra men det tog längre tid än dom trodde för att först kunde dom inte ens se gallblåsan för att de var något som var sammanväxt med den, även min magsäck låg uppåt mot gallan, högre upp än den ska och gallblåsan var även inflammerad. Så att jag haft ont varje dag i år är inte så konstigt. Men dom fick ut gallblåsan och dom sex stenarna som var i, dom var en halv centimeter vardera. Jag har verkligen haft bra läkare, vilket jag är väldigt glad över.
Att det skulle göra såhär ont i magen efteråt trodde jag ju aldrig, det känns typ som en fet häst sparkat mig i magen femtioelva gånger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar