onsdag 8 februari 2012

SPEGELBILD

Här kommer en utav mina portfolio bilder, älskar bilden!!

Jag samarbetade med en kompis som går media i Alingsås. Alise behövde en fräck bild till ett skolarbete om dödsynderna. Stylingarna ska förknippas med vrede och tålamod, som är motsatsen.
Tålamod, jag gjorde en skönhets makeup som jag förknippar med tålamod. Jag gjorde en grå lockskugga, fyllde i hennes ögonbryn, svag rouge och neutrala läppar. När det gäller vrede så tänker jag ilska. Därför tuperade jag hennes hår och gjorde det rufsigt. Jag målade hennes läppar röda och smetade ut läppstiftet på ena sidan. Gjorde en skarp svart ögonmakeup och bättrade på rougen från skönhetsmakeupen. Fyllde i ögonbrynen med en mörkare skugga. Vi använde oss av en spegel i fotot. Man ser en tålamodig tjej titta in i spegeln, men spegelbilden är inte den samma utan i spegeln ser man en ilsken tjej skrika.

Det Alise som har fotat och redigerat bilden, grymt duktig tjej!


Tryck på bilden för att se den i större format.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar