torsdag 16 februari 2012

SUSHI

I förmiddags åkte jag och syrran in till Göteborg för att käka sushi och fixa mig ett pass.
När vi kom in till Göteborg köpte vi först en jätte smarrig yoghurt på Ritazza. Efter det gick vi till polisen, det var ungefär tjugo personer före mig så vi väntade ungefär i tjugofem minuter, så det gick fort. Senare mötte vi upp Frida, våran kusin för att käka sushi. Jag hade aldrig testat på sushi tidigare.
Först fick man en sesamsoppa. Efter det käkade man sushin, jag tog sex bitar. Valde med avokado, räkor, tofu och minns inte namnet på de två andra. Jag doppade det i soya för att få lite mer smak. Det smakade väl sådär. Men det beror nog på vad man väljer för tillbehör med.
Känns i alla fall gött att äntligen ha testat på det så man vet vad det smakar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar